Haha

Haha ja nu sitter jag här med TVÅNG från min älskade sambo......
Undra vars grunderna ligger för det här, men uppenbarligen (som det iaf lter på honom) så är det alltså nån/några som vill ja ska börja om att blogga igen :) tydligen var de så roligt att läsa,kan ja dock inte förstå då de enbart handlade om vardagliga saker..och ja, så intressant liv har jag inte.. men ska iaf förfylla denna önskan och meddela att ja nån gång då och då kommer att skriva något inlägg på min sambos blogg... gör detta mest för Dannes underbara syster Anna, eftersom hon tjatat på mig. . :)


Ja iaf, har inte hänt särsklit mycket sista tiden faktiskt,jag och gubben har köpt en ny tv, samt en tv bänk. Jätte fint blev de....och en fantastiskt glad och nöjd sambo fick jag också på köpet :) Har lagt ut min gamla bokhylla på blocket.. och det kommer en på Torsdag alt Fredag och hämtar den. Så förbannat skönt att bli av med skiten från sovrummet, en fördel finns det dock, min sambo måste klättra över mej varje gång han ska upp ur sängen. Vilket också leder till någon extra puss eller kram... så för mig får den egentligen stå kvar ;)


Nyårsafton blev jätte lyckad, ungefär som jag tänkt mig. Lagomt med folk,och förtäring av alkhol. Blev en hel del Lips också.... Förresten, har fått mitt guitar hero jag beställt... SÅ FÖRBANNAT SKOJ! :)


Ursch Anna, ja vet juh inte vad ja ska skriva... man ska inte skriva på kommando, utan när man har lite att göra.. oftast då man kommer på något skoj...




Förresten kom och tänka på en sak, det är juh jätte mycket reklam nu på tv och att bli Fadder,och skänka pengar till olika sorters välgörenheter. i o m all reklam tänkte ja här om kvällen, att bli fadder och de kostar en nån hundring då och då är väl ingenting... det är väl nått de flesta har råd med egentligen, MEN om ja visste att pengarna verkligen kom dit dom var lovade att komma... ja då hade ja inte tvekat en sekund, utan ja hade absolut börja skäna en hundring i månaden el liknande.  För oss i Sverige som har de bra vi skrattar nästan åt hundra kronor, idag får man inte så mycket för det. Men barnen i de fattiga länderna..... dom får juh typ vatten i flera veckor, eller skola i flera år för den summan. Snacka om att vi har de bra utan att veta om de, vore ett nyttigt wake up call för oss om vi fick besöka dessa länder och se hur de var femte sekund svälter ett barn till döds.Så himla fruktansvärt, som sagt alla kan vi juh göra en skillnad. Men är de så himla konstigt att folk inte skänker pengar? Nej verkligen inte, sitter nån fet jävla gubbe med en villa värd flera miljarder och äter chips till fruksot, lunch och middag och gottar sig i det senaste av allt, av de pengar som svenska folket skänker. Var ja god för mycket pengar, då är det de första jag skulle göra. Åka ner till de fattifga länderna och ge dom ja hade råd pengarna personligen. Så ja vet att det kommer fram, dom skulle få sin utbildning, rena kläder,mat och skor på fötterna. Självklart en jädra massa vatten också.
Sånt som vi här tar förgivet, vi spolar hur mycket vatten vi vill i våra kranar, visst betalar vi.. men vilken SKITSUMMA!!!! Ja ursch man blir juh upprörd. Själv sitter man med tak under huvudet, de senaste kläderna i garderoben, den där dyra skinnväskan och de senaste nike skorna... när de finns dom som får gå nakna....

Nepp, klämm åt de där feta gubbarna istället, dom står tar en viss procent av de alla skänker. Hoppas dom sover gott om natten i sina fina tempurmadrasser...och att dom verkligen njuter av den där helkroppsmassagen dom frå tre gånger om dan. Att dom är tacksam över den där privata städerskan/Tvätterskan dom har hemma...Ursch Ursch! synd nog är de väl ingen fet gubbe högt upp som kommer läsa detta.. men allt gör en skillnad! ;)
Neru Anna, de här var mest tillägnat dig! du älskar juh att kasta dig in i diskussioner, så nu kanske du fick en liten snurra att fundera på? samt att vi har något att prata om nästa gång vi ses ;) Kram Tjejen!


Älskar dig gubben, förlåt det blev lite långt. Hann bli upphetsad och hade kunnat fortsätta hur länge som helst känner jag. Men tandvärken kallar ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vet du va gumsan? Det är just det... det är den grå vardagen du gör rolig att läsa! Du skriver på ett roligt och upplyftande vis! :-D Och jo, nu har jag nått att diskutera sedan.. Bekymret är väl bara att jag tänker som du hära.. hehehe :-p Nåja, ha de bäst vännen! Stooor kram från mig! :-p

2009-01-10 @ 15:38:24
URL: http://wesana.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-20 @ 07:31:18
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0