Tjoo

Ett litet inlägg i min ensamhet... ja det är det verkligen! Ursch vad jag saknar min sambo, men vilken tur det är att jag har Shakira hemma... hon får ta att jag blir lite extra myssjuk nu då Danne är borta.. :)


Igår var det full rulle här hemma, åkte under förmiddagen till anna och hämtade smoke, sen vidare till enslig skog i Norrfjärden.... Det var som perfekt att åka dit då fick man vara ifred, så fort kopplena åkte av så var de full rulle.
Shakira och Smoke sprang som två vildingar och busade i timmar i skogen, snacka om att de var utmattade då vi skulle hem. Båda somnade i bilen som två klubbade människos.
När vi varit hemma här en stund började energin kicka igång igen och älskade Smoke började vara nödig, Så jag på med kopplena och ut på en lång promenad. I början här utanför var det lite spännande att gå med båda samtidigt fot i ena handen med två koppel. Men som tur är så är juh Smoke riktigt väl uppfostrad så han lyssnade exemplariskt och tittade efter min ögonkontakt hela tiden. Shakria stressade upp sig lite, bytte sida så hon fick gå ytterst då blev de bättre... så med några minuters träning här utanför gick båda hundarna exemplariskt fot bredvid varandra... jag kan säga att jag möööös.... :) Visst fick man muta med lite Frolic godis, men det var det juh värt.
Var dock lite nervös till första mötet med en hund, vet inte riktigt hur situationen skulle bli då dom var tillsammans och så, hörrö... dom bara tassade vidare :)



Nepp nu ska ja ringa och höra älsklingen röst, sen ska ja med Shakira till skogen och fortsätta nöta inkallning... efter det ska ja köpa avmaskning :)


Älskar dig Daniel <3

Over and out/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0